Onderwijs - De kunst van goed onderwijs

De kunst van goed onderwijs

In het centrum van Zandvoort ligt een school met een trotse naam: Openbare Basisschool (O.B.S.) Hannie Schaft. In de volksmond, de Hannie Schaftschool. Naast onze geschiedenis zorgt een betrokken en ervaren team voor de stevige wortels van onze school. Het contact met de leerkrachten is persoonlijk en de zorg voor de kinderen en de groep goed merkbaar. Wij zijn ook een ‘ontmoetingsschool’ waar elk kind meetelt. Wij bieden veel deskundigheid en zorgmogelijkheden binnen onze schoolmuren. Dat moet ook, want elk kind is anders, leert anders en denkt anders! De kunst van goed onderwijs is om bij elk kind uit te vinden hoe het benaderd moet worden en hoe het kind leert. Daar werken we elke dag aan. Wanneer u de O.B.S. Hannie Schaft binnenloopt, dan voelt, ziet en hoort u meteen wat we bedoelen. Onze kinderen? Daar draait het om!

Wij zijn… een serieuze school

We vinden het belangrijk om onze leerlingen te stimuleren en ze een stevige basis te geven. Hierop bouwen ze de rest van hun leven voort. Daarom is het niveau van ons onderwijs hoog en stellen we ambitieuze doelen. We hebben een goede, rustige werksfeer in een verzorgde omgeving.

Wij zijn… een zorgzame school

We staan erom bekend dat we goed zorgen voor elk van onze leerlingen. Ook voor de leerlingen die een extra steuntje nodig hebben en voor de kinderen die meer uitdaging kunnen gebruiken. Het contact met elke leerkracht is persoonlijk en onze zorg voor de kinderen en de groep is duidelijk zichtbaar. Graag betrekken we de ouders ook hierbij.

Wij zijn… een moderne school

Onze kinderen ontwikkelen zich razendsnel en wij groeien in deze tijd met ze mee! We werken met digiborden, computers en gebruiken moderne methodes. Maar wat ons vooral modern maakt, is onze mentaliteit: Wij zijn vernieuwend en vooruitstrevend in ons denken én handelen.

Wij zijn… een energieke school

Ons enthousiaste team van leerkrachten gaat er helemaal voor; elke dag weer! Naast ‘het werken met de groep’ vinden wij teamwork belangrijk en hebben het graag gezellig met elkaar. Wij zijn een lerend team en blijven ons ontwikkelen.

Wij zijn… een sociale school

Op de O.B.S. Hannie Schaft geven we kinderen inzicht in wat zij voor een ander kunnen betekenen. Zo vragen wij de leerlingen uit de bovenbouw bijvoorbeeld om de leerlingen uit de onderbouw te begeleiden tijdens het tutorlezen. De school doet ook ieder jaar mee aan de actie ‘Schoenmaatjes’, de kinderen bakken appelflappen voor de bewoners van het bejaardentehuis en we organiseren andere sociale activiteiten.

Wij zijn… een gezellige school

Wij streven voor de kinderen naar een aantrekkelijke school. Wij merken dat de kinderen zich snel vertrouwd en veilig voelen in onze goede, veelzijdige leeromgeving. Gezelligheid en humor zijn belangrijke ingrediënten die bijdragen aan de ontspannen sfeer op de O.B.S. Hannie Schaft.

De O.B.S. Hannie Schaft is een school waar iedereen groeit.

Daar zijn wij trots op!

U bent hier van harte welkom, net als uw kinderen!