Actueel - Persberichten - Leerlingen OBS Hannie Schaft portretteren Zandvoortse ouderen

Leerlingen OBS Hannie Schaft portretteren Zandvoortse ouderen

ZANDVOORT Deze week hebben de kinderen van de groepen 6 en 7 van OBS Hannie Schaft te Zandvoort in samenwerking met het Pluspunt deelgenomen aan een project van het Nationaal Ouderenfonds en de Riki stichting. Normaal lezen de kinderen altijd voor rond de Dag van de Ouderen, maar dat was dit jaar in deze bijzondere tijd helaas niet mogelijk. Vandaar dat het project ‘Jongeren portretteren ouderen’ als een mooi initiatief ervaren werd. Drie ouderen, die het Pluspunt bezoeken, zijn gefotografeerd, zij wilden graag meedoen aan dit project. De kinderen hebben een van de drie foto’s uitgekozen en nagetekend. De portretten zijn stuk voor stuk erg mooi geworden en zijn door de leerlingenraad in een bundel aan de kandidaten overhandigd. Een zestal portretten zijn doorgestuurd naar het Nationaal Ouderenfonds. Daar zullen de tekeningen in een galerij geplaatst worden.

• 93b4686a-b53c-44ae-a110-7c51539d8acb