Actueel - Persberichten - Hoedjes op en hoedjes af voor kinderen en senioren op Prinsjesdag

Hoedjes op en hoedjes af voor kinderen en senioren op Prinsjesdag

Zandvoortse Courant,18 september 2019

Hoedjes op en hoedjes af voor kinderen en senioren op Prinsjesdag

Dat de derde dag in september in Den Haag een groot festijn is dat weten we allemaal. Maar deze keer werd Prinsjesdag ook in Zandvoort groots gevierd. In De Blauwe Tram kwam groep 6 van de Hannie Schaftschool samen met de senioren van De Locomotief om elkaar hun mooiste hoedje te laten zien.

Eerst werd er gezellig gekletst bij de koffie en de limonade, daarna speelden ze een quiz waarbij ze het antwoord met hun hoedje gaven: hoedje op was ja, hoedje af nee. Na het hoedjesfestijn gingen de kinderen weer terug naar de klas. De senioren genoten van een heerlijke lunch terwijl ze op het grote scherm alle hoedjes in Den Haag konden beoordelen tijdens de troonrede.

Het initiatief kwam van De Locomotief, in het Wijksteunpunt De Blauwe Tram, Louis Davids Carré 1. Elke dinsdagochtend zijn alle senioren tussen 10.00 en 12.00 uur welkom bij De Locomotief, ook als de lichamelijke of geestelijke gezondheid wat beperkt is. Vanaf vrijdag 4 oktober is De Locomotief ook elke week op de vrijdagmiddag van 13.30 tot 15.30 uur. Vrijwilligers en deelnemers organiseren dan samen een gezellige actieve bijeenkomst in een veilige sfeer waarin men zichzelf kan zijn. De koffie staat altijd klaar en de eerste keer meedoen is gratis.

• 19-09-17-prinsjesdag-in-zandvoort