Actueel - Junior redactie - Algemeen - Kinderboekenweek 2020

Kinderboekenweek 2020

Zandvoort, 23 september 2020

Geachte ouder(s) / verzorger(s),

Van 30 september t/m 11 oktober vieren we weer de jaarlijkse Kinderboekenweek. Het thema is ‘En toen?’

Opening
Helaas kunnen we dit jaar niet starten met een gezamenlijke opening op het plein. Wel zullen de kinderen in hun eigen groep kijken naar de opening van de Kinderboekenweek op het digibord met het lied ‘En toen?’ van Kinderen voor Kinderen.

Voorlezen
De kinderen van groep 8 zullen dagelijks starten met het voorlezen in alle groepen.

Gouden penseel en gouden griffel
Natuurlijk is er ook weer een schrijf- en tekenwedstrijd.  De kinderen worden hier in de klassen nader over geïnformeerd.

Overige activiteiten
Verder zullen er in elke klas nog andere activiteiten plaats vinden die te maken hebben met de Kinderboekenweek zoals schrijven, knutselen, tekenen en vooral veel lezen.

Sparen voor de schoolbieb
Tijdens de Kinderboekenweek organiseert Bruna de actie: ‘Sparen voor je schoolbieb’. Wij willen graag het (voor)lezen van kinderboeken stimuleren en zouden het leuk vinden om samen met u en de kinderen onze schoolbibliotheek uit te breiden met de nieuwste, spannendste en leukste kinderboeken! Hoe meer ouders er meedoen, hoe meer boeken we kunnen uitzoeken!

Hoe werkt de Schoolbieb-actie?
U koopt van 30 september t/m 11 oktober 2020 één (of meerdere) kinderboek(en) bij de Bruna winkel in Zandvoort en levert de kassabon vóór 18 oktober 2020 in op school.

-Wij leveren de kassabonnen in bij een Bruna winkel.
-Bruna telt de kassabonbedragen na inlevering bij elkaar op we ontvangen een waardebon.
-We mogen voor 20% van het totale kassabonbedrag nieuwe leesboeken uitzoeken in een Bruna-winkel.

Met vriendelijke groet,

Team OBS Hannie Schaft

• Kinderboekenweek-boekentips-illustratie-uit-Op-zoek-naar-Tom-Fatti-Burke-1280x0-c-default