Actueel - Junior redactie - Algemeen - Mad Science

Mad Science

Donderdag 8 oktober zullen de kinderen van OBS Hannie Schaft op spectaculaire wijze kennismaken met wetenschap & techniek. Dit zal verzorgd worden door Mad Science. Zij zullen workshops verzorgen en ook ons begeleiden bij de wetenschap en technieklessen. De komende schooljaren zullen wij voor elke vakantie een W&T week organiseren. In zo’n week zijn er demonstraties, lessen en proefjes die de kinderen kunnen uitvoeren.

Wetenschap- en techniekonderwijs   houdt  de natuurlijke nieuwsgierigheid   van kinderen springlevend en doet   een sterk beroep op de 21ste   eeuwse vaardigheden. Dit zijn   vaardigheden die later goed van pas   komen, zoals samenwerken, creativiteit en communiceren, probleemoplossend vermogen, en zelfstandig en kritisch denken. Zo kun je je leerlingen goed klaarstomen voor de toekomst. Dat is al reden genoeg om met W&T aan de slag te gaan.

Jong ontdekken

Daarnaast is het van belang om kinderen al jong kennis te laten maken met wetenschap en technologie om de kans te vergroten dat zij voor een technische richting kiezen. Vroeg beginnen dus! Techniek op de basisschool helpt leerlingen om op jonge leeftijd hun talenten te ontdekken. Bovendien blijkt dat kinderen vaak razend enthousiast zijn als zij techniek krijgen aangeboden. Voor ouders zijn dit gegronde redenen om bewust te kiezen voor een basisschool die techniekonderwijs geeft. Wetenschap – en techniekonderwijs volgens de principes van Onderzoekend en Ontwerpend Leren levert ook een concrete bijdrage aan de kerndoelen.

• mad science 2
  • mad sience