Actueel - Junior redactie - Algemeen - Kleuters bezoeken het Zandvoorts museum

Kleuters bezoeken het Zandvoorts museum

Bezoek Zandvoorts museum

Op vrijdag 21 september heeft groep 1 /2 B het Zandvoorts museum bezocht. In het Zandvoorts museum is te zien hoe Zandvoort er vroeger uitzag en hoe de mensen vroeger woonden. Dit museumbezoek sluit goed aan bij het thema wonen wat wij nu in de klas aan het behandelen zijn. Zo konden de leerlingen zien dat er vroeger werd geslapen in een bedstee of hoe de was werd gedaan. Daarnaast was er een klaslokaal zoals die er vroeger uitzag. Toen er nog werd geschreven met een kroontjespen en inkt. Na een leerzame rondleiding in het museum gingen de leerlingen naar buiten waar er werd vertelt over de huisjes en de waterpomp. Als afsluiting mochten de kinderen nog een hoofdband maken over het Zandvoorts museum.